بازاریتی

انگاشته؛ تشریح کامل خط زمانی نقش نیل در فیلم کریستوفر نولان

فیلم انگاشته ساخته کریستوفر نولان، یک هم‌گرایی در خطوط زمانی را در کنار آشفته‌سازی حلقه­‌های زمانی به نمایش می­‌گذارد. در این مطلب، قصد داریم توضیحی کامل درباره خط زمانی نقش نیل در این فیلم ارائه دهیم.

ترسیم و بازنمایی وقایع مربوط به فیلم انگاشته مقداری دشوار می‌­باشد چرا که این فیلم درک ما از پیشروی خطی زمان را تخریب کرده و به چالش می‌کشد، و مهم‌تر این‌که ما از طریق وارونگی اثرات است که می­‌توانیم اتفاقات کلیدی­ روی داده در زمان­‌های مختلف سه گانه حال و گذشته و آینده (که یک اوروبروس و تسلسل ابدی را هم به وجود آورده‌­اند) را متوجه شویم.

در نگاه اول، به نظر می‌­رسد که انگاشته به دلیل پیچیدگی‌­های دیوانه‌­وار روایتی­ شباهت زیادی به فیلم تلقین دارد. به هرحال انگاشته به دلیل داشتن عناصر آشفته‌کننده و هم‌چنین شگفتی و فهم غیر خطی دیده شده در فیلم­‌هایی چون دانکرک و میان‌ستاره‌­ای، بیشترین شانس را برای معرفی خود به عنوان بهترین اثر سینمایی نولان دارد. انگاشته یک تجربه سینمایی بی­‌نظیر است، یک فیلم فرّار، گیج‌کننده که با نزدیک شدن به انتهای فیلم سئوالات بدون جواب بیشتری را در ذهن مخاطبانش بر جای می­‌گذارد.

درست مثل اسم و عنوانش، این فیلم ماهیتی پالیندرومی دارد چرا که در نیمه‌ی اول یک روند رو به جلو و کاملاً خطی دارد و سپس در جهت عکس حرکت کرده و تا انتهای فیلم یک حلقه بسته را شکل می­‌دهد. در این فیلم همه شخصیت­‌ها یک انتقال و جابجایی را در خطوط زمانی تجربه می­‌کنند، اما شاید خط سیر زمانی مربوط به نیل (رابرت پتینسون) گیج کننده‌­ترین و پیچیده­‌ترین آن‌ها باشد. در این‌جا در کنار بررسی عمیق خط زمانی مربوط به نیل به سئوالات مهم و بحث برانگیز موجود نیز پاسخ خواهیم داد.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.