بازاریتی

بهترین تلفن ثابت کدام است؟

راهنمای خرید تلفن ثابت

تلفن ثابت چیست؟

خرید تلفن ثابت + قیمت و راهنمای خرید اینترنتی تلفن

تلفن ثابت یا همان تلفن رومیزی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل ارتباط از دیرباز تاکنون می‌باشد. حتی از زمانی که استفاده از گوشی‌های تلفن همراه رواج نیافته و به این اندازه پیشرفت نکرده بود، استفاده از تلفن‌های ثابت جزو کارهای روزمره و متداول بود!

 

امروزه نیز استفاده از تلفن‌های ثابت کمرنگ نشده و به عنوان یکی از کارهای روزانه بسیاری از افراد می‌باشد. مخصوصاً در ادارات، شرکت‌ها که تلفن یکی از مهم‌ترین و جدایی‌ناپذیر ترین بخش‌های ارتباطی آن‌ها می‌باشد.

 

تلفن ثابت، همانطور که از نامش پیداست به یک خط ثابت تلفن متصل شده و از آن می‌توان برای برقراری تماس استفاده نمود.

 

امروزه تلفن‌های ثابت به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: تلفن سیمی، تلفن بی‌سیم (سیار)، تلفن سانترال، تلفن دو خط، تلفن VoIp، تلفن‌های کلاسیک و قدیمی!

 

در بین تقسیم‌بندی‌ تلفن‌ها، همچنان استفاده از مدل‌های بی‌‌سیم و سیمی آن‌ها متداول می‌باشد.

 

خرید اینترنتی تلفن ثابت (باسیم و بی‌سیم):

قبل از اینکه مقاله را ادامه دهیم، این احتمال را می‌دهیم که می‌خواهید یک تلفن جدید خریداری کنید! در زیر لیست کوتاهی از تلفن‌های پرفروش را مشاهده می‌کنید که با کلیک کردن روی هر کدام، می‌توانید مشخصات و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید:

چه نوع تلفنی بخریم؟

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که نخست باید نوع استفاده از آن را تعیین کنید! اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید در منزل از تلفن استفاده کنید، خرید تلفن بی‌سیم یا مدل تلفن سیمی، جزو اصلی‌ترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

در کنار آن، اگر می‌خواهید در حین انجام کار‌های رومزه همچون آشپزی، تمیز کردن منزل، ورزش و… به مکالمه و تماس بپردازید، باید از تلفن بی سیم سیار استفاده کنید.

در حال حاضر نیز خرید و استفاده از تلفن‌های بی‌سیم، بسیار متداول‌تر از نوع سیمی آن می‌باشد.

 

اما اگر می‌خواهید از تلفن در ادارات، شرکت‌ها، مغازه‌ها و… استفاده کنید، می‌توانید تلفن‌های سانترال، دو خط و VoIp را نیز به لیست بالایی اضافه کنید!

 

راهنمای خرید تلفن ثابت منزل و محل کار:

از بین تمامی دسته‌بندی‌های تلفن ثابت، پیشنهاد ما به شما، خرید تلفن بی‌سیم می‌باشد! علت آن هم امکان استفاده از تلفن در هر نقطه‌ای از محیط می‌باشد. برای مثال اگر شما در منزل بخواهید به مکالمه و تماس بپردازید، می‌توانید در حین آشپزی و… نیز این کار را انجام دهید و سرتان گرم شود!

 

حتی در محیط‌های اداری نیز استفاده از تلفن بی‌سیم متداول می‌باشد. شما شرایطی را در نظر بگیرید که تماس‌گیرنده با یک مقام مسئول یا یکی از پرسنل کار دارد! در صورتی که تلفن شما از نوع بی‌سیم باشد، می‌توانید به راحتی گوشی را به وی داده و کارهای شرکت را سامان دهید. اما اگر از نوع سیمی باشد، باید منتظر باشید تا مخاطب به نزد تلفن آمده و گاهاً باید به زحمت خود را به گوشی برساند و از آن سر میز گوشی را به دست بگیرد!!

 

اما معایب استفاده از تلفن بی‌سیم چیست؟

شاید مهم‌ترین عیب استفاده از تلفن‌های بی‌سیم را بتوان به باتری و اتمام شارژ آن ارتباط داد! بدین معنی که اگر شما باتری گوشی بی سیم را شارژ نکنید، دیگر امکان برقراری تماس، تا زمانی که شارژ آن به حداقل ممکن برسد، وجود نخواهد داشت، حتی اگر کار فوری و مهمی داشته باشید که این فاکتور خیلی مهمی می‌باشد.

 

از طرفی اگر برق منزل یا محل کار قطع شود، دیگر نه شما قادر به برقراری تماس خواهید بود نه مخاطب شما! چون پایه گوشی و اتصال دهنده که به پریز برق متصل می‌شود، خاموش شده و عملاً گوشی شما به هیچ درد نخواهد خورد و باید منتظر وصل شدن برق باشید!

 

مزایای استفاده از تلفن سیمی (با سیم) چیست؟

 

در استفاده از تلفن سیمی، قطع و وصل شدن برق هیچ تاثیری در برقراری تماس شما نخواهد داشت! چنین تلفن‌هایی با استفاده از کابل و سوکت مخصوص، به پریز تلفن وصل شده و با توجه به مقدار ولتاژ بسیار پایینی که منبع تغذیه به آن نیاز دارد، شما می‌توانید حتی در زمان قطعی برق نیز به برقراری تماس بپردازید!

 

بهترین نوع تلفن ثابت:

 

بهترین نوع تلفن ثابت، تلفنی می‌باشد که ضمن داشتن امکاناتی همچون نمایشگر، لیست مخاطبین و برقراری تماس سریع، دارای فرکانس کمتر باشد! کم بودن فرکانس، در جلوگیری از جذب و بروز نویز توسط مودم و اینترنت جلوگیری کرده و در نهایت می‌توانید حتی بدون نیاز به اسپلیتر (نویز گیر مودم) نیز به تماس و مکالمه بپردازید!

 

از طرفی کاملاً بدیهی است که وجود امکانات و ویژگی‌هایی همچون منشی تلفنی، ضبط مکالمات منشی، برقراری کنفرانس، برد بالای تلفن، دکمه سایلنت و Mute، ظرفیت بالای ثبت شماره مخاطبین و… جزو مزیت‌های یک تلفن محسوب شده و هر چقدر امکانات بیشتری در آن وجود داشته باشد، قیمت آن نیز بالا خواهد رفت!

 

بهترین مارک تلفن چیست؟

در حال حاضر تلفن‌های ثابت با برندهایی همچون: پاناسونیک، آلکاتل، گیگاست، وی تک، تکنیکال، تامسون و… در بازار عرضه می‌شوند.

 

تک تک این برند‌هایی که در بالا ذکر کردیم، جزو بهترین‌ها بوده و در بین آن‌ها، “پاناسونیک” از نظر تعداد فروش، تنوع و کیفیت، حرف نخست را می‌زند که پیشنهاد ما نیز استفاده از یکی از مدل‌های تلفن پاناسونیک می‌باشد.

 

ولی با این حال، سایر برند‌های مذکور نیز قابل اطمینان بوده و با خرید آن‌ها می‌توانید سال‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

 

قیمت تلفن ثابت چقدر است؟

قیمت تلفن‌های ثابت بسیار متنوع بوده و با توجه به میزان امکانات، عملکرد، برند و ویژگی‌هایی که دارند متفاوت می‌باشد.

تلفن‌های بی‌سیم، نسبت به نوع سیمی آن‌ها از قیمت بالایی برخوردار می‌باشد.

 

از طرفی با توجه به نوسانات ارزی که این بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده است، نمی‌توان قیمت دقیقی در این مقاله ذکر کرد. اما با این حال با کلیک کردن روی محصولاتی که در بالا و پایین مقاله قرار داده‌ایم، می‌توانید قیمت به روز آن‌ها را مشاهده کرده و نسبت به خرید اینترنتی آن‌ها اقدام کنید.

 

ویژگی‌ها و مشخصات تلفن ثابت سیمی و بدون سیم:

تمامی تلفن‌های ثابت دارای ویژگی‌هایی هستند که در برخی از آن‌ها با یکدیگر مشترک بوده و بعضی از آن‌ها نیز مختص تلفن‌های گران قیمت می‌باشد.

 

در ادامه به عنوان و توضیح مهم‌ترین ویژگی‌ها و پارامتر‌های خرید می‌پردازیم:

– تعداد خطوط: همه تلفن‌های ثابت از یک خط واحد پشتیبانی می‌کنند به جز تلفن‌های مخصوص دو خط که تعداد و تنوع آن‌ها کم می‌باشد

 

– دفترچه تلفن: تقریباً تمامی تلفن‌های بی سیم و با سیم، این ویژگی را دارند.

 

– نمایشگر: صفحه نمایشی برای مشاهده شماره تماس گیرنده و تماس‌های خروجی

 

– قابلیت ضبط مکالمه: چنین قابلیتی فقط در برخی از تلفن‌های گران قیمت مشاهده می‌شود که وظیفه ضبط مکالمه تماس گیرنده با منشی و گذاشتن پیام را دارد.

 

– منشی تلفنی: این ویژگی نیز در تعداد کمی از تلفن ها وجود داشته و قیمت‌های بالایی دارند. پس نباید جزو فاکتور های اصلی شما باشد! چون در این صورت باید بسیاری از مدل ها را خط بزنید!

 

– قابلیت کنفرانس تلفن: شاید با دیدن این ویژگی، از خود سوال کنید که “قابلیت کنفرانس تلفن چیست؟

کنفرانس تلفن در واقع یک ویژگی خاص برای برقراری تماس همزمان بین 3 یا چند نفر می‌باشد. به طوری که وقتی یک تماس گیرنده (الف) می‌خواهد مخاطب (ب) را به مخاطب (ج) وصل کند، ابتدا باید با مخاطب (ب) تماس گرفته و آن را در حالت “نگهداری” یا همان “Hold” قرار داده و سپس نفر (الف) مجدداً با نفر (ج) تماس بگیرد. پس از آن کافیست دکمه CONFERENCE را بفشارد تا نفر (ب) به نفر (ج) وصل شود!

 

این ویژگی را معمولاً بسیاری از تلفن‌ها دارند. هر چند کاربرد آن خیلی هم زیاد نیست!

 

فرکانس تلفن بیسیم و با سیم: فرکانس تلفن، اهمیت خاصی در برقراری تماس و کیفیت مکالمه دارد! مخصوصاً اگر از اینترنت و مودم روی همان خط تلفن استفاده می‌کنید.

معمولاً فرکانس بالا، برای بالا بردن کیفیت برقراری تماس بهتر است، مانند فرکانس 2.4 گیگاهرتز. اما مشکلی که این مقدار از فرکانس دارد، این است که با امواج مودم، دوربین‌های مداربسته و… تداخل ایجاد کرده و موجب ایجاد نویز و کاهش کیفیت صدا می‌شود.

البته برای مورد بالا، راه‌ حل‌های مخصوصی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از اسپلیتر (نویز گیر) می‌باشد.

در خرید یک تلفن ثابت، روی این فاکتور چندان وسواس به خرج ندهید. ولی این را بدانید که فرکانس 1.9 گیگاهرتز برای جلوگیری از ایجاد نویز، گزینه مناسب‌تری است.

 

تلفن‌های سانترال برای مدیریت خطوط داخلی، انتقال تماس بین بخش‌ها، ضبط مکالمه پیش فرض پاسخگو و… مناسب می‌باشد.

 

شارژدهی باتری تلفن بی سیم:

میزان شارژدهی نیز یکی از فاکتور‌های مهم می‌باشد. در حال حاضر بهترین نوع تلفن‌ها، باید حداقل 5 ساعت قابلیت مکالمه با یکبار شارژ شدن را داشته باشند! حال اگر این مقدار بالاتر باشد که چه بهتر.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

حال اگر تصمیم به خرید اینترنتی تلفن ثابت سیمی و بی‌سیم گرفته‌اید، می‌توانید مدل‌های مختلف آن را در زیر مشاهده کرده و هر کدام را که بخواهید از طریق سایت بازاریتی خریداری نمایید:

دیدگاه شما

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.