بازاریتی

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب + قیمت و خرید

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب + قیمت و خرید

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب یکی از متداول‌ترین و پر استفاده‌ترین لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست بوده و استفاده از آن هم در بین بین خانم‌ها و هم در بین آقایان رواج دارد که به صورت کرم موضعی روی پوست مالیده می‌شود.

 

در استفاده از کرم ضد آفتاب هیچگونه محدودیت سنی وجود نداشته و اتفاقاً استفاده از آن برای کودکان بیشتر توصیه شده است. چرا که پوست آن‌ها بسیار حساس‌ بوده و عدم استفاده از کرم ضد آفتاب در دراز مدت ممکن است زمینه ساز ایجاد کک و مک دائمی در پوست آن‌ها شود.

 

کک و مک و لک‌ها معمولاً به صورت دانه‌های ریزی روی صورت ایجاد شده و سلول‌های پوستی را تخریب می‌کنند. ضمن اینکه اشعه مضر UVB و اشعه UVA نور خورشید، تاثیر مستقیمی روی پوست افراد می‌گذارد.

 

در واقع زیبایی و جلوه هر فرد، به پوست وی بستگی دارد. پس استفاده از کرم ضد آفتاب باید یکی از مهم‌ترین کار‌های روزمره ما باشد. مخصوصاً اگر زیاد به محیط بیرون از خانه می‌رویم و بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم!

 

خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب:

قبل از اینکه مقاله را ادامه دهیم، این احتمال را می‌دهیم که به دنبال خرید یک کرم ضد آفتاب با کیفیت با قیمت مناسب هستید. جهت مشاهده نمونه‌های بی‌نظیری از کرم‌های ضد آفتاب در کنار قیمت و مشخصات هر کدام، لطفاً روی دکمه قرمز رنگ و یا عکس کرم مورد نظر خود کلیک کنید:

 

انواع کرم ضد آفتاب:

مهم‌ترین وظیفه یک کرم ضد آفتاب، حفاظت و مراقبت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌باشد و به طور کلی به 4 دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

1- لوسیون ضد آفتاب 2- کرم ضد آفتاب 3- ژل ضد آفتاب 4- اسپری ضد آفتاب

تمامی این دسته‌ها به صورت موضعی روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بین انواع کرم‌های ضد آفتاب، متداول‌ترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین آن “کرم ضد آفتاب” می‌باشد که احتمالاً شما نیز تجربه استفاده از یکی از نمونه‌های آن را داشته‌اید.

چه نوع کرم ضد آفتاب بخریم؟

اجازه دهید این سوال شما را خیلی مختصر و مفید پاسخ دهیم! اینکه از چه کرم ضد آفتابی استفاده کنیم و کدام کرم ضد آفتاب برای پوست ما مناسب است، بستگی به یک مورد دارد و آن هم چیزی نیست جز : مقدار SPF کرم ضد آفتاب!

در واقع اصلی‌ترین نقطه تمایز یک کرم ضد آفتاب با سایر کرم‌های آرایشی و بهداشتی در همین مورد است! شما می‌توانید روی قوطی یا بسته بندی یکایک کرم‌‌های ضدب آفتاب، به مقدار اس پی اف (SPF) آن دسترسی پیدا کنید.

SPF در کرم ضد آفتاب چیست؟

سوالی که خیلی از افراد در ذهن دارند، این است که “SPF چیست؟

SPF در واقع یک واحد جهت تعیین مقدار حفاظت و ایجاد لایه پوششی جهت بالابردن مقاومت پوست در برابر نور و اشعه مضر آفتاب می‌باشد.

برای مثال اگر یک کرم ضد آفتاب یا حتی یک کرم پودر، دارای SPF شماره 20 باشد، بدین معنا است که پوست شما 20 برابر بیشتر از حالت عادی، در برابر نور خورشید مقاوم خواهد بود.

بدیهی است که هر چقدر مقدار SPF یک کرم ضد آفتاب بالا باشد، به همان مقدار ارزش خرید بالایی خواهد داشت. البته ذکر این نکته هم لازم است که کرم‌هایی با SPF بالا، نسبتاً از قیمت‌های بالایی هم برخوردار هستند!

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب :

در بالا اشاره کردیم که مهم‌ترین عامل در تعیین و تمایز کرم‌های ضد آفتاب، مقدار SPF می‌باشد.

اما قرار هم نیست که از کرم‌هایی با SPF خیلی بالا و گران قیمت استفاده کنید! به طور نرمال و ایده‌آل، استفاده از یک کرم ضد آفتاب با مقدار SPF شماره 40 تا 60، بهترین گزینه برای خرید بوده و خوشبختانه مدل‌های مختلفی هم با این مقدار عرضه شده است که قدرت انتخاب شما را بالا می‌برد.

معمولاً کرم‌هایی که دارای SPF 100 هستند، بافت سنگین‌تری داشته و شاید شما را اذیت کند!

در کنار این پارامتر، شما باید کیفیت، برند، نوع کرم ضد آفتاب مناسب پوست خودتان و… را نیز در نظر داشته باشید که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

چه کرم ضد آفتاب برای خرید مناسب است؟

برای خرید کرم ضد آفتاب، باید فاکتور‌های دیگری را هم در نظر داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

1- نوع کرم ضد آفتاب برای پوست‌های: خشک، مختلط، معمولی و یا چرب

2- مقدار SPF : که معمولاً کمترین آن 20 و بیشترین آن 100 می‌باشد. انتخاب SPF 40 تا 50 بهترین گزینه است.

3- کرم ضد آفتاب سفید کننده یا رنگی: بیشتر ما کرم‌های ضد آفتاب را با رنگ سفید می‌شناسیم و در سفید کنندگی پوست نیز موثر می‌باشد.

اما شاید شما جزو افرادی باشید که نخواهید پوست تان سفید شود. بنابراین شما باید از کرم ضد آفتاب رنگی که معمولاً به رنگ پوست و رنگ بدن هستند استفاده کنید.

بهتر است بدانید که امروزه کرم ضد آفتاب رنگی در مدل‌ها و تنوع بسیار زیاد عرضه شده و رنگ پوست مورد نظر نیز روی بسته بندی درج می‌شود!

4- برند و مارک تولید کننده کرم ضد آفتاب

بهترین نوع کرم ضد آفتاب:

احتمالاً این سوال را در ذهن خود دارید که بهترین مارک کرم ضد آفتاب کدام است؟

در زیر لیست بهترین و پر فروش‌ترین برند‌های کرم ضد آفتاب را خدمات شما معرفی می‌کنیم که شاید از قبل هم تجربه استفاده از آن‌ها را داشته باشید:

  • الارو (Ellaro)
  • پریم (Prime)
  • سی گل (Seagull)
  • مای (MY)
  • شون (Schon)
  • سان سیف (SunSafe)
  • سینره (Cinere)
  • بایودرما (Bioderma)
  • اوریاژ (Uriage)
  • لافارر (Lafarrerr)
  • درمدن (DermEden)
  • ویشی (Vichy)
  • نیوآ (Nivea)
  • درموبای (Dermobay)
  • و…

بهترین برند کرم ضد آفتاب :

نمی‌توان پاسخی قطعی به این پاسخ داد. اما اگر بخواهیم تعداد فروش، کیفیت، محبوبیت و رضایت مشتریان را فاکتوری برای انتخاب بهترین مارک کرد ضد آفتاب قرار دهیم، شاید بتوان برند «الارو»، «سینره»، «لافارر»، «پریم» و «درموبای» را جزو بهترین کرم ضد آفتاب دانست.

با این حال سایر برند‌ها نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته و کیفیت مناسبی دارند.

قیمت کرم ضد آفتاب چقدر است؟

کرم ضد آفتاب هم به مانند هر کالا و محصول دیگری، دارای تنوع قیمتی است. البته اگر بخواهیم صادقانه پاسخ دهیم، قیمت کرم ‌های ضد آفتاب کمی بالاست و علت آن فرمولاسیون تخصصی و هزینه بر بودن تولید آن می‌باشد.

البته برند و میزان حجم یک کرم ضد آفتاب هم در تعیین لیست قیمت آن مهم است. اما معمولاً قیمت یک کرم ضد آفتاب 30 میلی لیتری، از 25 هزار تومان شروع می‌شود. (قیمت کنونی)

البته شما می‌توانید در انتهای همین مقاله، به لیست قیمت، مشخصات و ویژگی‌های ده ها مدل کرم ضد آفتاب دسترسی پیدا کرده و حتی نسبت به خرید اینترنتی آن‌ها نیز اقدام کنید.

ویژگی‌ها و مشخصات یک کرم ضد آفتاب خوب:

در بالای همین مقاله، به بیان مهم‌ترین فاکتور و پارامتر‌های مورد نیاز در خرید کرم ضد آفتاب قوی و خوب اشاره کردیم.

حالا در اینجا به بیان جزئیات بیشتری از ویژگی‌های کرم ضد آفتاب خواهیم پرداخت.

یک کرم ضد آفتاب دارای ویژگی‌های زیر است:

حجم: میزان حجم یکی از فاکتور های مهم خرید است. معمولاً کمترین آن 25 میلی لیتر و بیشتری آن 60 میلی لیتر می‌باشد که در تعیین قیمت هم مهم است.

– مناسب برای پوست‌های: چرب، خشک، مختلط، متوسط

اینکه شما صاحب کدام نوع از پوست هستید را خودتان می‌دانید و باید در خرید نیز به نوع کرم ضد آفتاب توجه کنید. چون برای مثال، کرم ضد آفتاب فاقد چربی، برای پوست‌های چرب مناسب است!

– میزان SPF کرم ضد آفتاب: همانطور که اشاره کردیم، مهم‌ترین ویژگی یک کرم ضد آفتاب، اس پی اف آن می‌باشد. معمولاً اس پس اف بین 40 تا 60 را جهت خرید انتخاب کنید.

– نوع محفظه نگهدارنده کرم ضد آفتاب: تیوپی، پمپی و اسپری (بیشتر آن ها از نوع پمپی می‌باشد که استفاده از آن نیز راحت است.)

– قابلیت محافظت از پوست در برابر اشعه UVB و UVA: در خرید به این ویژگی هم توجه کنید. معمولاً روی قاب آن درج می‌شود و در تعیین کیفیت و ارزش خرید یک کرم ضد آفتاب بسیار مهم است.

در واقع مضر ترین اشعه‌های نور خورشید برای پوست، اشعه UV است که یک کرم ضد آفتاب مناسب باید بتواند آن را دفع کند و از پوست شما در برابر آن مراقبت کند.

– کشور سازنده: کرم‌های وارداتی و خارجی، معمولاً اختلاف قیمت زیادی با نمونه‌های داخلی دارند. هر چند از نظر کیفیت هم تفاوت چندانی با مدل‌های ایرانی ندارند.

– رنگی یا سفید کننده: شکل ظاهری کرم ضد آفتاب یا سفید کننده است یا رنگی! و نوع رنگی آن مانند رنگ کرم پودر است.

– ضد لک، ضد جوش، ضد کک و مک، ضد حساسیت: وجود این قابلیت‌ها در یک کرم ضد آفتاب، مزیتی بزرگ برای آن محسوب می‌شود.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.