بازاریتی

راهنمای خرید کیبورد + قیمت و خرید

راهنمای خرید کیبورد

کیبورد مکانیکی چیست؟

به احتمال بسیار قوی، نام کیبورد‌های گیمینگ و کیبورد‌های مکانیکی به گوشتان خورده است. در پاسخ به این سوال که “کیبورد مکانیکی چیست؟” ، باید بگوییم که کیبورد مکانیکی نسل جدید و پیشرفته‌ای از کیبورد های گیمینگ (مخصوص بازی) با امکانات و ویژگی‌های جدید و پیشرفته می‌باشد.

 

کیبورد‌های گیمینگ (مخصوص بازی) را معمولاً به دلیل بالا بودن قیمت‌شان می‌شناسیم و برایمان بالا به نظر می‌آید، در حالی که کیبورد‌های مکانیکی بسیار گران‌قیمت‌تر از آن‌ها بوده و حداقل قیمت‌شان حدود 2 میلیون تومان می‌باشد. البته با توجه به تکنولوژی و مقاومت بسیار بالایی که دارند، از نظر گیمر‌ها، این اختلاف قیمت، یک ارزش خرید محسوب می‌شود.

در طراحی و تولید کیبورد‌های مکانیکی، از سخت‌افزار‌ها و مواد اولیه متفاوت و با کیفیت استفاده شده است که سعی می‌کنیم در مقاله‌ای دیگر، به تفصیل، آن‌ها را شرح دهیم.

 

خرید اینترنتی کیبورد کامپیوتر (باسیم و بی‌سیم):

قبل از اینکه مقاله را ادامه دهیم، این احتمال را می‌دهیم که می‌خواهیم یک کیبورد جدید خریداری کنید! در زیر لیستی از کیبورد‌های پرفروش را مشاهده می‌کنید که با کلیک کردن روی هر کدام، می‌توانید مشخصات و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید:

چه نوع کیبوردی بخریم؟

پاسخ کاملاً واضح است! اگر استفاده شما از کامپیوتر، محدود به استفاده روزمره و کارهای متداول همچون وب‌گردی، گوش دادن به موزیک، مشاهده فیلم و… می‌باشد، خرید کیبورد با سیم با قیمت ارزان برایتان کافی خواهد بود. البته همین کیبورد سیمی، تنوع زیادی داشته و می‌توانید بسته به سلیقه خود آن‌ها را مشاهده و خریداری نمایید.

 

اما اگر اهل تایپ کردن هستید، در انتخاب کیبورد باید کمی دقت به خرج داده و از کیبورد‌های حرفه‌ای استفاده کنید. کیبورد‌های حرفه‌ای به صورت ارگونومی و با رعایت اصول و استاندارد‌های لازم طراحی و تولید شده‌اند و در سرعت و راحتی تایپ و کار با سیستم، تاثیر زیادی دارند.

 

شاید به نظر شما طراحی و تنوع کیبورد‌‌ها، تفاوت خاصی با یکدیگر نداشته باشند! اما چنین نیست! حتی ذره‌ای تفاوت و بهره‌گیری از اصول استاندارد طراحی کیبورد، در دراز مدت تفاوت زیادی در عملکرد و سرعت شما خواهد داشت.

با کلیک روی دکمه زیر، می‌توانید لیستی از کیبورد‌های حرفه‌ای را به همراه قیمت مشاهده و خریداری نمایید:

و اما اگر جزو گیمر‌ها هستید و می‌خواهید اجرای بازی با کیبورد‌های مخصوص گیمینگ را تجربه کنید، باید از کیبورد‌های مخصوص بازی استفاده کنید.

این کیبوردها علاوه بر مقاومت و کیفیت بسیار بالا، طراحی منحصر به فردی داشته و تقریباً تمامی آن‌ها از چراغ LED پس زمینه بهره برده‌اند که استفاده از آن‌ها در محیط‌هایی با شرایط نوری ضعیف بسیار جذاب و لذت بخش می‌باشد.

 

راهنمای خرید کیبورد:

اجازه دهید به صورت کاملاً عامیانه شما را در خرید یک کیبورد مناسب راهنمایی کنیم!

اگر از بابت تهیه و تعویض دوره‌ای باتری مشکلی ندارید، یک کیبورد بی‌سیم از برند‌هایی همچون تسکو و گرین برایتان مناسب خواهد بود. این دو برندی که اشاره کردیم، در حال حاضر از بهترین برند‌های تولید کننده کیبورد بوده و از نظر کیفیت هیچ مشکلی ندارند. پس با خیالی راحت یکی از آن‌ها را خریداری کرده و استفاده کنید.

 

اما اگر جزو افرادی هستید که نمی‌خواهید نگرانی از بابت تعویض و تخلیه باتری داشته باشید و حوصله انجام این کار را ندارید، یک کیبورد باسیم انتخاب مناسب شما خواهد بود. در همین دسته از کیبوردها نیز، برند تسکو و گرین مناسب شما خواهد بود.

 

البته سایر برند‌ها همچون ایکس پی پروداکت، ای فور تک، لاجیتک و… هم مناسب هستند و طبق نظرات و بازخورد مشتریان، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما ما در بالا پر فروش‌ترین‌های آن را اشاره کردیم. با این حال، بستگی به تصمیم شما دارد.

 

بهترین مارک کیبورد کدام است؟

در حال حاضر، بهترین و پر فروش‌ترین برند‌های کیبورد عبارتند از: تسکو، گرین، ایکس پی پروداکت، لاجیتک، ام اس آی، مایکروسافت، ایسوس

 

قیمت کیبورد چقدر است؟

جواب این سوال، بستگی به نوع کیبورد دارد. در وهله اول باید ببینیم که آیا کیبورد باسیم است، یا جزو کیبورد‌های بی‌سیم می‌باشد!

 

طبیعی است که کیبورد‌های بی‌سیم (وایرلس)، گران قیمت‌تر از نوع باسیم آن‌ها می‌باشد.

اما معمولاً قیمت کیبورد‌ها از 100 هزار تومان شروع می‌شود! قیمت کیبوردهای گیمینگ هم معمولاً بالای 500 هزار تومان می‌باشد.

 

ویژگی‌ها و مشخصات کیبورد:

از جمله ویژگی‌های کیبوردهای باسیم و بی سیم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع اتصال: سیمی یا بدون سیم (بلوتوث)
  • نوع رابط: پورت USB (سیمی) یا دانگل بلوتوث (بی سیم)
  • عمر و ضربه پذیری کلیدها: کلید های کیبورد معمولاً بالای 10 میلیون بار ضربه وفشار را تحمل می‌کنند.
  • منبع تغذیه کیبورد: پورت USB (سیمی) یا باتری قلمی و نیم قلمی (وایرلس)
  • ورودی USB: که معمولاً هیچ کدام پشتیبانی نمی‌کنند، مگر برخی از مدل‌های خاص و کیبورد های گیمینگ!

مابقی ویژگی‌ها مهم نبوده و می‌توان گفت همه آن‌ها تحت یک شرایط هستند! انتخاب یک برند مناسب برای خرید کیبورد، برایتان کافی می‌باشد.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.