بازاریتی

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو

حتی اگر شما خودرو خود را در بهترین شرایط قرار دهید باز هم برایتان پیش می آید که نیاز به تعویض یک قطعه داشته باشید، در این شرایط بسیار مهم است که بدانید باید به سراغ کدام قطعه بروید و اشتباها از مدل های بی کیفیت استفاده نکنید؛ اما متاسفانه در این مورد اشتباهات زیادی همیشه انجام می شود. به همین جهت تصمیم گرفتیم مقاله ای در مورد راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو بنویسیم تا کمی شما عزیزان را در این مورد راهنمایی کنیم.


در زمان خرید لوازم یدکی خودرو به چه مواردی توجه کنیم؟

در ادامه به شما برخی از نکات را آموزش می دهیم که هنگام خرید لوام یدکی ماشین حتما باید به آن ها توجه داشته باشید.

خودرو خود را بشناسید

اولین کاری که برای خرید لوازم یدکی خودرو باید انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود بشناسید. راحت راه برای انجام این کار بررسی دفترچه راهنمای خودرو است.

از مدل خودرو، سال ساخت و سری ساخت خودرو مطلع شوید. بسیاری از معاملات خرید و فروش قطعات و لوازم یدکی بر اساس سری خودرو و مدل وسیله نقلیه انجام می شود. اگر این اطلاعات را داشته باشید، در مدت کوتاه تری، بهترین لوازم یدکی را پیدا می کنید.

اگر از شماره سری قطعات و لوازم یدکی خودرو اطلاعی ندارید، با مکانیک یا تعمیر کار خود مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. همچنین مشاوره گرفتن از فروشندگان معتبر و کارشناسان فروش در فروشگاه اینترنتی قطعات، باز هم در این مورد به شما کمک می کند.


اطمینان از ضمانت اصلات کالا

مهم ترین نکته ای که باید در زمان خرید یک قطعه به آن توجه داشته باشید این است که کیفیت و سلامت آن مورد قبول باشد. این موضوع به این دلیل است که در ابن شرایط قیمت تمامی اجناس بالا رفته است و لازم است زمانی که شما پول می دهیم مطمئن شوید که حداقل چندین سال برای شما کار می کند.

متاسفانه وجود تعداد بالایی از لوازم تقلبی در بازار انتخاب قطعه اصل را کمی سخت کرده است. در نتیجه خریداران با این مشکل روبرو می شوند که قطعات خودرو دوام کمی برای آن ها دارد و حتی در مواقعی سلامت سایر قطعات را به خطر می اندازد.

تنها روشی که کمی در شما اطمینان خاطر ایجاد می کند این است که در زمان خرید لوازم یدکی خودرو از فروشنده بخواهید که به شما ضمانت دهد این قطعه اصل می باشد و در صورتی فیک بودن می توانید قطعه را مرجوع کنید.

درست است که کم تر فروشنده ای این موضوع را قبول می کند، اما اگر شخصی از کیفیت لوازم خود مطمئن باشد قطعا به راحتی قبول می کند.

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما باید بگوییم اگر قصد خرید اینترنتی داشته باشید باید به این نکته توجه کنید. زیرا برخی از قطعات تنها مخصوص گیربکس های دستی هستند و برعکس.

اگر شما این مورد را در نظر نداشته باشید و قطعات خودرو را متناسب با عملکرد خودرو انتخاب نکنید هم هزینه و هم وقتتان هدر رفته است.

برای این که مطمئن شوید قطعه خریداری شده برای ماشینتان مناسب است از کارشناسان در این باره کمک بگیرید و یا حتما در هنگام خرید ذکر کنید که ماشین شما از کدام مدل می باشد.

متاسفانه کم تر کسی به این مورد دقت می کند اما باید بدانید که انجام آن ضروری است؛ برخی از قطعات خودرو به گونه ای هستند که احتیاج به تعویض مداوم دارند مانند: فیلتر هوا یا فیلتر روغن، شما باید در زمان خرید آن ها شماره قطعات را یادداشت کنید تا در خرید های بعدی مجدد از آن ها استفاده کنید.

یکی از کمک هایی که یادداشت این شماره به شما می کند این است که در زمان خرید اینترنتی که امکان مشاهده قطعه را ندارید، می توانید شما را به کارشناس فروش اطلاع دهید تا محصولات مشابه را به شما معرفی کند.

حتی اگر شما یک زمان نیاز داشتید که همان قطعه قبلی را تهیه کنید به راحتی با پیگیری این شماره می توانید به وسیله مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.
ضمانت سلامت فیزیکی
سلامت ظاهری راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو
کیفیت ظاهری قطعات

همان طور که می دانید سالم بودن قطعات از نظر فیزیکی و بسته بندی بسیار مهم است، گاهی ممکن است شما یک محصول را خریداری کنید برای مصارف آینده. اما زمانی که به سراغ آن می روید متوجه می شوید که از نظر ظاهری دارای مشکل است. متاسفانه در چنین شرایطی دیگر راه حلی وجود ندارد و احتمالا اگر به سراغ فروشنده هم بروید زیر بار نخواهد رفت.

به همین جهت بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید تا از چنین مشکلاتی جلوگیری کنید این است که حتما در زمان خرید بسته بندی قطعه را باز کنید و از نظر ظاهری به خوبی بررسی نمایید.

مشاوره قبل از خرید

با توجه به تنوع بالایی که لوازم یدکی خودرو دارند ممکن است در هنگام خرید شما گیج شوید و ندانید کدام قطعه برای خودرو شما مناسب است. به طور مثال باتری خودرو را در نظر داشته باشید، باتری های خودرو در انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی مخصوص به خود دارند.

با توجه به این تنوع بالا باید قبل از خرید به خوبی درباره انواع باتری ها تحقیق کنید تا متوجه شوید بهترین مدل برای خودرو شما کدام است.

تشخیص قطعات اصل از تقلبی چگونه امکان پذیر است؟

با پیشرفت تکنولوژی همه چیز به سمت اینترنتی شدن رفته است و سایت های بسیاری وجود دارند که شما می توانید برای خرید قطعات خودرو از آن ها اقدام کنید.

اما در خرید لوازم یدکی خودرو به صورت حضوری امکان خرید جنس فیک و قلابی وجود دارد چه برسید دیگر به این که اینترنتی باشد!

به همین دلیل برخی دیگر از نکات را برای شما عنوان می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.
تعویض کالا یا مرجوع کردن

بسیار مهم است سایتی که شما قصد خرید از آن را دارید این امکان را داشته باشد که اگر کالا ارسالی دارای مشکلی بود شما بتوانید آن را مرجوع کنید.

حتی بهتر است قبل از خرید با کارشناس مربوطه صحبت کنید و طی کنید که اگر قطعه خریداری شده برای خودرو شما مناسب نبود امکان تعویض وجود داشته باشد.

اگر به کارشناس دسترسی ندارید می توانید قوانین سایت را مطالعه کنید، معمولا در آن قسمت ذکر شده است که شرایط فروشگاه چه می باشد.

نحوه پرداخت

در بیشتر موارد، از شما خواسته می‌شود کالاهای خریداری شده قبل از تحویل را بپردازید. بعضی فروشگاه‌ها درک می‌کنند که این ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که پس از تحویل هزینه را پرداخت کنید.

این مورد بسیار مهم است، زیرا شما با مطالعه نظرات قبلی متوجه می شوید که کیفیت کار فروشگاه به چه صورت است و آیا خرید از آنجا برای سایرین رضایت بخش بوده است یا خیر.

پیشنهاد می کنیم که وقت بگذارید و تمام توصیفات مثبت و منفی مشتریان را به خوبی مطلاعه کنید، این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد تا یک خرید مطمئن داشته باشید.
سرعت تحویل

ممکن است شما به یک قطعه به صورت ضروری احتیاج داشته باشید عملا کار شما گیر آن باشد، بنابراین حتما با فروشگاه مربوطه صحبت کنید و از سرعت تحویل پرس و جو کنید.

معمولا فروشگاهی که برای مشتریانشان ارزش قائل باشد سعی می کند در سریع ترین زمان ممکن محصول را برای مشتری آماده کند و نسبت به قولی که داده است متعهد عمل می کند.

با توجه به این که لوازم خودرو هم دارای اهمیت بالایی است لازم است که حتما به این مورد توجه داشته باشید.

توجه به بسته بندی

گاهی برای تشخیص کیفیت خوب یک کالا می‌توان به کیفیت بسته بندی و زمان ساخت قطعات خودرو توجه کرد. بسته بندی خوب و مناسب و دارای هولوگرام از نشانه‌های یک کالای با کیفیت و مرغوب است. همچنین بعد از خرید ظاهر کالای خریداری شده و کیفیت ساخت محصول را بررسی کنید. در صورتی کالاهای دریافت شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشند باید کالا مرجوع شود.

علاوه بر آن لوازم یدکی خودرو از قطعات حساسی می باشد که باید به صورت صحیح حمل و نقل شود، اگر در بسته بندی این محصول دقت نشود مطمئنا در زمان حمل و نقل آسیب می بیند و دیگر به درد شما نخواهد خورد.
راهنمای کاربر و نسخه نمایشی

از ویژگی‌های خوب و مطرح سایت‌ها این است که به مشتریان بگوید که چگونه به بهترین شکل لوازم جانبی خودرو را به اتومبیل خود ببندند. بیشتر فروشندگان لوازم جانبی خودرو به دلیل داشتن مدلهای مختلف اتومبیل و مهارتهای رانندگی نیاز به توضیح را درک و سعی می‌کنند این امکان را برای مشتریان فراهم کنند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی درباره نکاتی که در زمان خرید لوازم یدکی خودرو باید به آن ها توجه داشته باشید آشنا نماییم.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.